2009. május 18., hétfő

szar blogok

Az előző poszt volt az örömködés, ez meg a kritikus énem. Szóval mi bajom van a blogokkal? Általában az, hogy most a legnagyobb divat az, hogy mindenki egyéniség, mindenki tehetséges, mindenki más mint a többi. Ezért mindenki valami hiper egyedivel akar előállni. Egyrészt az egyéniséget három sorból is fel lehet ismerni, aki játszi könnyedséggel írja az életét, a gondolatait, az álmait stb., aztán van aki baromi jót és érdekeset akar írni, és lehet érezni rajta az izzadságszagot. Szóval mivel mindenki kurvára egyedi, ezért mindenki baromira egyforma, és valami igazi eredetit találni nagyon nehéz. Tele van egyedinek tűnő sablonos szarral a net, és ez kiábrándító. A könnyedséget keresem, a gondolatok szárnyalását, az élet sava borsát. De ahogy a Megasztar zsűrije mondta évekkel ezelőtt, hogy nem jön át. 
Mondjuk nekem a tetszésemet elnyerni elég nehéz, és nem csak a blogok szempontjából, a könyvekkel is így vagyok. Megveszek egy könyvet, és mint aki egy kincs birtokába jut, óvatosan kinyitom, és lassan kezdem olvasni. Aztán a legtöbb könyvet a 30. oldalnál abbahagyom. Általában az első pár oldalnál ha nem kapok kedvet, akkor még néhány oldalt elolvasok, de ha a 30. oldalnál is még lassan olvasok, akkor szépen félreteszem. Ugyanis a jó könyvet lassan kezdem olvasni, majd ha jó a könyv egyre csak falom és falom az oldalakat, belefeledkezek az időbe, belefeledkezek mindenbe, és csak szaladnak a sorok. Nekem ez az élmény, nekem attól jó a könyv, hogy várom, hogy olvashassam. Életem során talán eddig 10 ilyen könyv volt. Hányból? Mennyi könyvet vettem életembe? 500-600-at biztosan. Mennyinek jutottam a végére? Talán 150-en. Most vagy baromira kritikus vagyok, vagy baromira szar ízlésem van. 

6 megjegyzés:

smirc írta...

attól függ milyen könyveket veszel. mert itt is vannak az agyonreklámozott könyvek. bemész a boltba és azokba botlasz bele. ráírják, hogy újdonság, meg hogy toplistás és megveszik. a könyvpiac is már teljesen olya mint minden más. amit reklámoznak az megy. de amit reklámoznak az nem biztos hogy jó, csak ha a kidaó egyszer fizetett érte akkor minél több hasznot akar rajta látni és agyonreklámozza.

magyarromak írta...

Ebből a szempotból nem vagyok következetes. Van, hogy agyonreklámozott könyvet veszek, van, hogy ismerős mondja, hogy azt feltétlen olvassam el, van, hogy keresgélek, szóval nincs bejáratott könyvásárlási szokásom. Az is előfordul, hogy "agyonreklámozott" könyvet veszek, de az elég ritkán.

anna írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
anna írta...

melyik 10????

anna írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
magyarromak írta...

1. A lét elviselhetetlen könnyűsége
2. Anya csak egy van
4. A nő felemelkedése és tündöklése
5. (T)error (bár ez inkább szakmai)
6. Azonosság
7. Gyöngéd barbárok
.... most hirtelen ennyi jutott eszembe, hogy tudom, hogy ezeket baromira bírom.