2008. október 14., kedd

blog 2

Egész egyszerűen imádom az internetet!
Az internet egyéb funkciói mellett a blogolást egy fantasztikus dolognak tartom.
Ugyanis a valóságban képtelenség lenne megismerni ennyi degenerált embert.
Ma a következő gyöngyszemre találtam. kb. 20 éves szőke hajú erős szemfestést alkalmazó fiatal hölgy adatlapjára bukkantam. A "hölgy" két blogot üzemeltet. Az egyik egy "csajos" blog. Fényképekkel illusztrálva az éppen aktuális cipő és hajtrendeket. Nade a másik blog. Leültem. Vagyis már ültem, úgyhogy leesett az állam. Kezdésnek benyom egy trianonos bejegyzést. Hű gondoltam, ez nem lesz egyszerű. Aztán utána némi aradi megemlékezés, majd mintha áttértem volna a kuruc.infora. Cigányozás, de olyan töményen, és olyan primitíven, hogy néztem, hogy hát kisanyám, ha az ostobaságot és a primitívséget is versenyen mérnék, akkor te biztos felkerülnél a dobogóra. Semmi bajom, ha valaki a roma kérdést feszegeti. Romák vannak, sőt már jó régen velük együtt élünk, hol kisebb, hogy nagyobb sikerrel. Ahhoz, hogy megértsük, hogy most mi van, elég tág történelmi, szociológiai, gazdasági, államigazgatási ismerettel kell rendelkeznünk. A problémát nem lehet leredukálni arra, hogy rohadt cigány takarodj innen. A kialakult helyzetben hibás a mindekori kormányzat, a "normál" társadalom, és a romák is. A kormányzatnak sikerül mindig alul vagy túllőni a célon. A társadalomnak egyáltalán nincs elfogadó attitűdje a mássággal kapcsolatban, a romákból meg hiányzik az integrálódásra való hajlam. Úgyhogy ha az állam valahogy helyretenné, hogy neki ebben az esetbe mi a szerepe, és jól eltalálná a célokat meg az eszközöket, akkor még mindig ott van egy ellenálló roma és nem roma társadalom. Szóval ez egy sokszereplős hülye játék, amiben nem lehet egyetlen bűnbakot keresni. Baromi egyszerű az a gondolkodásmód, hogy keressük meg a bűnbakot, aztán csináljunk vele valamit. Ez egy olyan társadalmi játék, amely sokszereplős, és a kis hülye cigányozós picsa éppúgy a probléma része, mint a nem megfelelő irányvonalat követő szociális rendszer, és a roma maga.

Nincsenek megjegyzések: