http://hvg.hu/itthon/20081110_pedagogusok_romak_cigany_eloitelet_lisko.aspx
Teljesen reális a cikk. Lassan évtizedes tapasztalatomból kiindulva én egy dolgot tennék hozzá. Néhány évtized alatt hihetetlen minőségromlás ment végbe a pedagógus pályán. A szomorú az, hogy a nem pedagógusnak való emberek nem tudnak mit kezdeni a cigány gyerekek másságával, ezért mindenféle sztereotípiát gyártanak saját mentségükre, hogy miért is nem tudnak tanítani. Hogy azért nem lehet velük mit kezdeni, mert nem megfelelően szocializálódtak és természetesen képességeik is elmaradnak a "normál" gyerekekétől. Egy megfelelő szellemi kvalitásokkal rendelkező képzett pedagógusnak ennek a két tényezőnek nem szabadna problémának lenni. Csakhogy a jelenleg dolgozó pedagógusok nagy része személyiségéből fakadóan alkalmatlan, szakmailag meg abszolult felkészületlen. Na most azt a legkönnyebb mondani, hogy azért tanít sikertelenül, mert a cigányokat nem lehet. Aha persze. Én meg azért nem tudok angolul mert nincs nyelvérzékem, nem azért mert tök lusta vagyok. Ez kb. olyan, hogy lassan minden gyerek vagy cigány, hiperaktív, dyslexiás, dyscalculiás (van ilyen is ám!). Ha oktatásban, figyelemfelkeltésben és fegyelmezésben szarok vagyunk, akkor csak a gyerekben lehet a hiba, amit a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságok rendre meg is állapítanak. Olyan miért nincs, hogy pedagógusok munkaalkamasságot vizsgáló bizottság? Talán kellene.
2008. november 10., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése