2008. november 11., kedd

Humoristák, újságírók

Az újságíróknak és a humoristáknak mindig ellenzékieknek kell lenniük. Legalábbis szerintem.
2002-ig néztem rendszeresen a Heti hetest. Jókat nevettem rajta. Amit akkor a Fidesz kapott, az nem volt egyszerű. Aztán jött a kormányváltás, és én vártam, hogy az MSZP és az SZDSZ fog kapni. Aztán mintha mi sem történt volna még mindig a Fidesz volt a porondon. Gondoltam már a humoristák sem a régiek.
Kb. ugyan így jártam az újságolvasással is. Minden héten megvettem a Magyar Narancsot. Ők is rendesen zúzták le a Fideszt. Nagyon tetszett. Aztán 2002 után valami gusztustalan módon kezdték el nyalnia kormány seggét. Nagy ritkán akadt egy kritikai élű írás.
Lehet, hogy az állandó ellenzékiség kicsit vad, legalább az objektivitás lehetne "előírás". Az újságírás lényegével ellentétes az elköteleződés. Persze nálunk minden lehet, de én igazából nem szeretnék olyan típusú államban élni mint mondjuk az USA. Ott nemhogy van republikánus meg demokrata média, de olyat is hallottam, hogy a még a vásárlási szokásokat is meghatározza a párthovatartozás. Múltkor a főnököm a kezembe akart nyomni egy Magyar Nemzetet. Mondtam neki, hogy kösz, de nem olvasok Magyar Nemzetet (mondanom sem kell, hogy mennyire kiakadt). Ha kezembe venném, akkor vennem kellene hozzá egy Népszabadságot. És még akkor sem mondhatnám azt, hogyha átlagot vonok, akkor megtudom, hogy mi is a napi szitu, csak azt tudom meg, hogy a jobb oldali meg a baloldali újságírók szerint most épp mi az aktualitás. Ugyan ilyen megfontolásból nem olvaskok 168 órát, Heti választ, és Magyar Narancsot sem. Próbálok olyan hírforrásokat keresni, ami nem elkötelezett egyik oldal felé sem. Bár az ilyen elég ritka, talán szín tisztán nincs is, de én már az akaratot is díjazom. Nyomtatott formában csak HVG-t meg nagy ritkán Figyelőt olvasok. Neten mondjuk mindent. A problémát nem ott látom, hogy a jobboldali vagy baloldali emberek jobb vagy baloldali sajtót olvasnak. Hanem ott, hogy meggyőződéssel rendelkeznek, hogy az ő lapjuk, az ő újságíróik írják a valót, a tutit, a másik meg szar szemét. Nálunk az egy dolog, hogy a társadalom megosztott. De hogy a megosztott társadalom árokásásához a sajtó is hozzájárul, sőt élejáró az árokásásban. Ez nagyon nagyon gáz.

Nincsenek megjegyzések: