2009. április 6., hétfő

Bajnai Gordon

És végül előhúzták a nyuszit a kalapból.
Nekem első ránézésre olyan untermannak tűnik, de igazából nem ismerem az eddigi pályafutását behatóan. Mérhetetlenül kíváncsi vagyok rá, hogy meddig jut.
Tegnap Csaba László közgazdász mondta, hogy előrehozott választás kellene, mert nincs meg a legitimizáció az új miniszterelnökhöz, az új kormányhoz. Most ez lehet, hogy nagyon amatőr megjegyzés, de én még nem szavaztam miniszterelnökre és kormányra sem. Magyarul az előző választáson pártra és képviselőjelöltre szavaztunk. Sehol nem volt feltüntetve a szavazólapon, hogy Gyurcsány Ferenc. Most ugyan az a párt aki az előző választást megnyerte azt mondta, hogy köszönjük, de mint az előző választáson nyertes párt, és a nép által felhatalmazott képviselők megvonjuk tőled a bizalmat, és másba fektetjük azt. Szóval a legitimizációval szerintem nincs baj. Az egy más kérdés, hogy meglehetősen új helyzet állt elő a világgazdasági válsággal, és elvileg mondhatnák azt a politikusok, hogy a döntést a mi kezünkből átadjuk a nép kezébe, hogy döntse el a nép, hogy ki kezelje a válságot.
Ebből a szempontból én baromi pesszimista vagyok. Mert most milyen kampány lenne? Mit ígérnének a pártok? Én többet vonok el, nem majd én jobban szorítok meg... nem ez lenne, hanem menne a hülye licit, mindenféle jóléti intézkedést beígérnének, hogy ezt lehet úgy is csinálni, hogy a kecske is jóllakjon meg a káposzta is megmaradjon. Aztán a választás után jönne a fekete leves, ha nem nem jönne és az ígéreteket betartanák, akkor az még nagyobb feketeleves jönne. Legyen most egy évre Gordon, aztán jövő tavasszal választunk. Ha a demokrácia felfogásunk olyan, hogy döntsön az okos nép, akkor legyen előrehozott választás. Véleményem szerint ebben a helyzetben nem választás kell, hanem válság kezelés. Nagyon gyors és nagyon hatékony, és ebbe nem fér bele egy kampány, amibe beígérik a csillagokat is az égről.

Nincsenek megjegyzések: