2009. augusztus 23., vasárnap

balkezesség

Tegnap kiakadtam. Egy bokszmeccs előtt beszélgettek, hogy a ringbe lépő bokszoló balkezes. Erre mutatja, hogy ilyen a normális alapállás, ilyen meg balkezeseké. NORMÁLIS? Lehet, hogy hülye vagyok, de a normálisnak az abnormális vagy a nemnormális az ellentéte. Tehát a jobbkezesek normálisak, a balkezekek meg abnormálisak? Ami a többségre jellemző az a "normális", aki meg a többségtől eltérő, az meg már nem normális? Hát köszi. Én nem érzem magam nem normálisnak. Balkezes vagyok, ettől még normális vagyok, annak ellenére, hogy a többség jobbkezes. Persze a kommentátor ilyenbe nem gondol bele, ez van a köztudatban, és fel sem tűnik senkinek, csak egy "nemnormális" balkezesnek. Engem személy szerint zavar, hogyha azt mondják a jobbkezesekre, hogy az a normális. A balkezesség ugyan olyan normális, természetes dolog, bár jobbkezesek vannak többségben, de ez sem állandó. Mióta nem erőszakolják meg a balkezeseket és szoktatják át őket jobbkezesre, sokkal több balkezes van. Régen kb. 3 százalékot tartottak balkezesnek, most ez az arány már több mint 10 százalék (egyes kutatások szerint minden hetedik ember) és a fejlett világban az arányuk folyamatosan nő. 

Nincsenek megjegyzések: